Fortele ce directioneaza o afacere spre succes sunt disciplina si hotararea pentru ca excelenta este rezultatul direct al disciplinei si hotararii de neclintit.
Cele trei instrumentele ce trebuie stapanite in afaceri sunt: marketing, management si vanzari.
Pentru a deveni un maestru nu trebuie sa inveti 5000 de lucruri, ci sa repeti cateva miscari de 5000 de ori. Aceasta repetitie antreneaza corpul si subconstientul sa lucreze concentrat ca un laser.
repetati conditiile de baza pana cand ati devenit extraordinar
Disciplina si hotararea fac diferenta intre mediocritate si excelenta. Stabiliti in fiecare saptamana o ora in care sa nu faceti altceva decat sa munciti pentru a va face afacerea mult mai eficienta.
Invatati sa munciti mai inteligent, nu mai asiduu
Gestionarea timpului
Atingerea fiecarui lucru o singura data
Aceasta regul simpla de a atinge un lucru o singura data va scapa de momentele cand recititi un dosar sau email de 2 -3 ori pana va hotarati sa raspundeti sau sa actionati in consecinta.
Cu cat reusiti sa fiti mai organizat in derularea acestui proces, cu atat veti fi mai productiv. Nu deschideti un email sau un dosar pana cand nu sunteti gata sa va ocupati de ele.
Stabilirea de sarcini pentru a doua zi
Nu va puteti focusa cu adevarat pe mai mult de sase lucruri intr-o singura zi. Enumerati cele mai importante sase lucruri pe care trebuie sa le faceti si, cu orice pret, duceti la bun sfarsit aceste sase lucruri in fiecare zi.
Stabiliti ordinea prioritatilor
Avem obiceiul sa lasam la sfarsit cea mai importanta sarcina. Dar, la finalul zilei, rareori avem timpul sau energia necesara pentru a ne apuca de aceasta sarcina dificila.
puneti sarcina cea mai importanta la inceputul zilei
Rezolvarea acestei sarcini va va da un imens sentiment de control si satisfactie.
Tactica sau strategie?
Tactica reprezinta o metoda sau o tehnica folosita pentru a dobandi un castig imediat sau pe termen scurt.
Strategia este un plan definit si detaliat cu grija, pentru atingerea unui tel pe termen lung.
In afaceri, strategia este impactul de ansamblu, pozitia suprema pe care ati dori sa o atingeti pe piata.
ganditi si planificati ca un strateg si implementati ca un mare tehnician
Educarea si nu vanzarea
Cand oamenii simt ca li se „vinde” ceva, din instinct opun rezistenta. De ce? Pentru ca atunci cand vinzi, strici bunele relatii, dar atunci cand educi, le consolidezi.
Marketingul bazat pe educare: veti atrage mult mai multi cumparatori daca va oferiti sa-i invatati ceva de valoare decat veti atrage incercand pur si simplu sa le vindeti produsul sau serviciul vostru.
daca cineva va ofera ceva de valoare, doriti instinctiv sa oferiti ceva la randul vostru
Pozitionati-va ca expert al pietei
In calitatea de expert al pietei inseamna sa detineti mai multe cunostinte decat oricare dintre competitorii vostri.
Cel care ofera pietei cele mai multe si cele mai bune informatii il va macelari intotdeauna pe cel care nu vrea decat sa-si vanda produsele sau serviciile.
diferentiati-va de multime printr-un marketing exceptional
Inconjurati-va de angajati productivi
Stima de sine crescuta este un element crucial in vanzari, deoarece confera motivatia si ambitia de a incheia cat mai multe vanzari si armura necesara pentru a nu lua personal respingerile repetate si uneori chiar dure.
Influenta sau mediul de interactionare in situatii sociale. Sunt persoanele care lucreaza bine in echipa, sunt rapizi si energici. Sunt, totodata, convingatoare, comunicative si volubile. Oamenii cu o influenta scazuta sunt, seriosi, logici, realisti si scrutatori.
Stabilitatea se refera la rabdare, perseverenta si atentie. Oamenii foarte stabili sunt prevazatori in actiuni si decizii. Persoanele cu stabilitate scazuta se ocupa mereu de mai multe sarcini deodata.
Constiinciozitatea sau modul de raportare la structura si organizatie.
un angajat bun in domeniul vanzarilor va incepe sa „vanda” chiar din timpul interviului
In ziua de astazi totul se rezuma la performanta!
Arta de a vinde
Cea mai rapida cale de a dezvolta orice companie este sa va concentrati eforturile, speciale si sustinute, aspupra clientilor ideali.
Regula nr. 1 in vanzari: Nu mintiti niciodata.
Regula nr. 2 in vanzari: Oferiti stimulente cumparatorilor actuali, atunci cand va recomanda altora.
Ce puteti face pentru cei mai buni clienti, cu scopul de a-i face sa se simta speciali?
Marketingul in 2018
Instrumentele obligatorii pe care companiile trebuie sa le foloseasca:
- publicitate;
- brosuri si obiecte promotionale;
- relatii publice;
- contact personal
- educarea pietei (prezenta la targuri , expozitii);
- Online: site-uri, newslettere si marketing afiliat.
Reguli in Publicitatea
Internetul creeaza liderii de maine, oferindu-va moduri mai bune de a atrage clienti si de a interactiona cu ei dacat v-ati imaginat vreodata.
Sa creeze diferente
Reclamele cu cea mai mare rata de raspuns atrag privirea si mentin atentia.
Un titlu memorabil
Titlul ar trebui sa includa un beneficiu si sa se concentreze asupra potentialului client (tu, al tau in loc de noi, al nostru).
Ati captat atentia cu un titlu bun, textul principal trebuie sa ii faca sa citeasca in continuare
Concentrati textul principal asupra potentialului client, nu asupra dumneavoastra.
Includeti un CALL TO ACTION
Motivatia pentru a suna acum este mereu necesara in publicitate. Economia se contracta si competitia se accentueaza, trebuie deci sa deveniti mai creativi pentru a atrage noi clienti.
Brosurile si literatura de specialitate
Majoritatea brosurilor sunt o risipa de bani pentru ca se concentreaza asupra laudarii produsului si nu asupra nevoilor cumparatorului. Asigurati-va ca materialul se concentreaza asupra clientilor potentiali si ca le spune „de ce” nu „cum„.
caracteristicile produselor vorbesc, beneficiile lor vand
Internetul
Internetul poate crea o oportunitate nemaipomenita sau poate deveni peste noapte cel mai groaznic cosmar, daca un competitor invata sa-l foloseasca mai bine decat voi. Ce trebuie sa faceti:
- atrageti prospecti
- construiti o relatie
- interactionati cat mai mult posibil
- convertiti traficul in vanzari
Nevoia unui Website
Website-urile sufera de aceeasi problema ca majoritatea brosurilor. Sunt in mare masura monstre de orgoliu care trambiteaza maretia.
transformati website-ul intr-o comunitate de consumatori
Daca oferiti sfaturi utile, pagina dumneavoastra va deveni o sursa de informatii pe care oamenii o vor trimite si altora.
Dezvoltarea abilitatilor in vanzari
Dezvoltarea sistemului de vanzari consta in repetarea cu insistenta a catorva pasi de baza:
-
Stabilirea unei relatii cu clientii
Daca deveniti prieteni cu clientii vostri, este foarte greu ca un alt om de vanzari sa vi-i ia.
- puneti intrebari extraordinare
- folositi-va de simtul umorului
- oferiti consolare
- incercati empatia si aratati ca va pasa de ei
- gasiti un subiect comun
- oglinditi pozitia corpului clientului
2. Identificarea nevoilor cumparatorului
Aflati ce cauta cumparatorii la produsul sau la serviciul vostru si ce factori ii vor influenta sa cumpere.
3. Construiti valoare
Dupa ce ati evaluat criteriile de cumparare ale clientilor, incepeti sa construiti valoare in jurul produsului sau al serviciului.
4. Creati dorinta
Pentru a crea dorinta, trebuie sa motivati clientii folosind o combinatie de probleme si solutii.
Clientii dvs. vor reactiona mai rapid pentru a rezolva o problema decat o vor face cu scopul de a dobandi un beneficiu.
Oamenii se feresc in mod natural de probleme si disconfort, cautand solutii
5. Depasiti obiectiile
Sau care sunt cele mai intalnite motive pentru care pierdeti o vanzare?
6. Incheierea vanzarii
Motivele pentru care majoritatea oamenilor din vanzari nu au succes in inchiderea vanzarilor sunt stima de sine scazuta si teama de refuz.
pentru a incheia vanzarea trebuie sa crezi in produsul sau serviciul oferit
Doar prin practica si repetitie poti deveni excelent in vanzari!
7. Follow-up
Majoritatea companiilor considera ca si-au terminat treaba dupa incheierea vanzarii. Insa costa de sase ori mai mult sa atragi un nou client decat sa vinzi ceva suplimentar unui client existent (client care te poate recomanda daca este foarte multumit).
Principalele motive ale esecului in afaceri:
- relatiile proaste cu clientii;
- bugetarea slaba;
- lipsa trainingului pentru angajati;
- incapacitatea de a anticipa tendintele pietei;
- marketingul slab si inconsecvent.