Marketingul de Servicii | Cum sa-mi vand serviciile OnLine ?

31

Serviciile sunt doar promisiuni ca cineva va face ceva. Cum pot sa vand asta?

Serviciile oferite de firma dvs. nu sunt palpabile, nu le toti expune intr-o lumina mai buna. Si atunci cum poti sa le vinzi? Ce trebuie sa imbunatatesti la serviciul oferit?

Articolul de fata incepe cu problema de baza a marketingului de servicii: calitatea.

calitatea serviciilorPoti sa incepi cu intrebarile legate de:

  • ce cumpara de fapt clientii;
  • unde se pozitioneaza serviciul pe care-l oferi;
  • care sunt comportamentele clientilor;
  • comunicarea;

Un produs este tangibil. Il poti vedea si pipai. Serviciul, dimpotriva, nu poate fi identificat cu ajutorul simturilor. In fapt, serviciul nu exista pana in momentul in care este cumparat.

O alta diferenta intre marketingul de servicii o reprezinta contactul direct. Produsele pe care le cumparam sunt fabricate de oameni pe care nu-i cunoastem, aflati poate la jumatate de glob distanta de noi. De aceea, nu se intampla prea des sa consideram deficientele produsului ca fiind un afront personal.

Dimpotriva, serviciile pe care le utilizam provin de la persoane pe care le-am intalnit si cu care am vorbit.

Daca cel care furnizeaza serviciile nu reuseste sa-si duca la bun sfarsit sarcina, totul devine personal.

Primul pas logic in marketing-ul de servicii este sa-ti imbunatatesti serviciul. Porneste de la premisa ca serviciul pe care-l oferi este de proasta calitate. Nu-ti va dauna, in plus, vei fi motivat sa-ti imbunatatesti serviciul.

Incearca sa scrii o reclama pentru serviciul tau. Daca dupa o saptamana, cea mai buna reclama pe care ai putut-o crea este proasta, lasa deoparte munca de creatie si imbunatateste serviciul. Nu te limita la nevoile sau dorintele pietei. Creeaza ce ar putea visa clientul.

Primul contact cu clientii

Putem oferi servicii exceptionale, produse de calitate, putem practica preturi fara concurenta. Daca insa functionarul de la receptie nu performeaza, totul se prabuseste.

Fiecare angajat din compania ta este o parte componenta a marketingului companiei.

Analizeaza fiecare pas – de la modul in care secretara raspunde la telefon si pana la mesajul pe care il ai inregistrat pe robotul telefonic – si intreaba-te ce ai putea face diferit pentru a atrage si pastra mai multi clienti.

Marketingul serviciilor este foarte asemanator cu un concurs de popularitate.

Receptionera, cartea de vizita, cladirea/biroul in care iti desfasori activitatea, brosura – sunt doar cateva puncte de contact. Transforma fiecare angajat intr-un specialist in marketing.

Ai obtinut maximum posibil din aceste contacte? S-a simtit clientul respectat, uimit, impresionat, incantat?

Afla ce cumpara cu adevarat clientii

Multe dintre companiile care ofera servicii specializate considera ca cei care apeleaza la ele le cumpara experienta.

Cei mai multi potentiali clienti nu pot evalua insa nivelul de pregatire si profesionalismul furnizorului. Singurul lucru important pentru client este daca relatia cu specialistul este buna.

Clientii pot spune cu precizie daca se simt respectati si valorosi in ochii celui cu care tranzactioneaza.

Ceea ce se vinde este, de fapt, o relatie.

Tehnologia informatiei

In industria serviciilor, tehnologia este cea care creeaza avantajul. Cei care se adapteaza devin mai repede eficienti si recunosc rapid avantajele tehnologiei.

Tehnologia implementata corect poate duce la un serviciu mai rapid, mai ieftin, mai bun si mai de incredere.

Trebuie sa facem tot ceea ce este necesar astazi pentru a nu avea concurenta peste doi ani.

Pasiunea

Daca iti pui in practica ideea fara a fi pasionat, altii vor crede ca iti lipseste increderea in idee si atunci isi vor pierde la randul lor increderea.

Tacticile modeste executate cu pasiune vor genera aproape intotdeauna rezultate mult mai bune decat tacticile stralucite executate modest.

Reputatia (brandul propriu)

Studiile de specialitate arata ca este preferabil sa fii cunoscut cu o reputatie proasta decat sa nu fi auzit nimeni de tine.

Acest paradox se datoreaza poate si faptului ca oamenii nu urmaresc sa faca cea mai buna alegere; isi doresc sa evite a face alegeri gresite.

In concluzie, trebuie sa te faci cunoscut potentialilor clienti. Trebuie sa ajungi in mintile lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here